Bioderma
داستان پیدایش محصولات بایودرما
داستان ما از لیون فرانسه، در سال 1970 میلادی آغاز می شود. در آن سال بود که داروساز فرانسوی به نام ژان نوئل تورل، تصمیم میگیرد با کمک کارشناسان برجسته در زمینه های زیست شناسی و پوست، دست به یک ابداع جدیدی بزند و کالایی را برای پوست تولید نماید که در آن زمان، همانند آن اختراع نشده بود. او با این تفکر، نام برند خود را از ترکیب کلمات Biology & Dermatology برداشت،که بعد از یکسری تغییرات، نام نهایی محصولات را به بایودرما (Bioderma) یعنی “زیست شناسی در خدمت پوست” تغییر داد. بعد از آغاز به کار برند بایودرما، او اولین محصول خود را با نام شامپو Nodé که برگرفته از کلمه ” NO-DEtergence” بوده است، برای این محصول انتخاب کرد. هدف او از ابداع شامپو نود، شستن موهای کثیف بدون وارد نمودن فشار به موها بوده است. این شامپو، علاوه بر تمیزی موها، نرمی و فیبر و پوست سر را نیز حفظ می کند. سال 1985 را می توان یک درام نوین در حوزه بهداشت و مراقبت از پوست دانست؛ چرا که در آن سال، کمپانی بایودرما بعد از هشت سال تولید و فروش اولین محصول خود در داروخانه ها، به تولید محصولاتی که مرتبط با مراقبت از پوست و مو بوده است، پرداخته بود. بایودرما با توسعه فرمول ها و فرمولاسیونی که در حوزه سلامت پوست بود، توانست محصولی با کیفیت که مورد تایید بسیاری از متخصصین پوست است، را تولید نماید. با اختراع چنین محصول با کیفیتی، یک نوآوری عظیمی در برطرف کردن بیماری های پوستی در حوزه سلامت را بدست آورد. با ابداع چنین محصولی، ارتباطات برند بایودرما با داروخانه ها از قبل بیشتر شد و مصرف کنندگان محصولات بایودرما دیگر افراد عادی نبودند و با هدف بهبودی از بیماری خود، خرید خود را انجام می دادند.
لابراتوار درماتولوژی بایودرما مستقر در لیون فرانسه، با همکاری نزدیک متخصصان پوست و مراکز تحقیقات معروف، توسعه یافت؛ و با توجه به ارائه مشاوره در حوزه دارویی و تامین نسخههای پزشکی، توانست جز بهترین هادر لابراتورهای منتخب متخصصین پوست شود و در سال 1992، به صورت مستقل به کار خود ادامه دهد. محصولات بایودرما، با توجه به نیازهای کامل پوست و با بهرهگیری از مولفهها و عملکردهای خاص مکانیسمهای زیستشناختی طبیعی، و با بهرهگیری از مولکولهای طبیعی موجود در پوست، خالصترین مواد اولیه را انتخاب می کند تا بدینسان مقاومت پوست را افزایش دهد. محصولات بایودرما برای انواع پوست ها اعم از پوست خشک، پوست چرب، پوست مختلط، پوست حساس و همچنین برای پوست هایی که در مقایل نور شدید هستند،محصولات با کیفیتی را ارائه داده است.
دستاوردهای محصولات بایودرما
از مهمترین دستاوردهای محصولات بایودرما، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- محصولات بایودرما به بیش از 100کشور در سرار دنیا ارسال شده است.
- میانگین رشد سالیانه محصولات بایودرما در طی 5 سال گذشته، بیش از 32% بوده است.
- بایودرما با توجه به تولید فرمولاسیون در انواع پوست، به تولید محصولی خاص پرداخته است.
- محصولات بایودرما با توجه به انواع پوست ها و طریقه نگهداری از آن ها بیش از 7 محصول سازگار با مشکلات پوست را تولید نموده است.
- در سال 1992 آزمایشگاه BIODERMA به صورت مستقل کار خود را آغاز نمود.
- افتتاح اولین شعبه بایودرما در کشور ایتالیا در سال 2001 بوده است.
- محصولات متنوع بایودرما با توجه به تفاوت های جغرافیایی و فرهنگ های مختلف مردم در کشورها، تولید شده است.
- اولین ماموریت اجتماعی بایودرما در سال 2009 در ویتنام شمالی بوده است.